2014年6月24日 星期二

世上最常見又最鮮為人知的畸形: 耳前瘻管

最近有網友o係fb post o左佢仔仔耳前瘻管發炎o既事, 於是開o左個group叫有相似情況o既人 "正視" "這個病", 有"患者/同路人"一齊"分擔"擔憂"...


um...


點講好呢???

我擁有呢個耳前瘻管超過30年, 我婆婆有、媽咪有、舅父有、姨姨有、Koey有、Kobe有...可以話係家族遺傳咁滯...而家無啦啦俾人話"有病", 仲叫我"正視" 佢...我心入面硬係覺得好唔自在!!!

基本上, 我係明白呢位網友係出於好意, 想開個group等同樣有呢個瘻管o既朋友傾下交流下!! 不過睇o左幾句佢o既留言, 我覺得佢實在有點危言慫聽了...

或者...網友自身無呢個瘻管, 見到自己小朋友咁細個就要受發炎同做手術之苦, 所以'放大'o左成件事吧...

由於我見到有兩位認識o既媽媽朋友都o係group度留言, 表現'緊張', 我真係忍唔住pm佢o地解釋一番, 以下係我o既見解:

- 首先, 醫學上定議我唔識, 但以日常理解, 我個人覺得呢個絕對唔係病!!!!! 我寧願認自己係'畸型', 就好似有d人會多o左d手指腳指一樣, 只係我多o左個瘻管!!! 

- 只要注意日常衛生, 基本上唔使理呢個lone! 平時, 我唔會主動去接觸佢, 唔使掂佢理佢, 佢間中會有d淡黃/綠色有(或有時無)味o既, 好似濃咁o既o野自動流出o黎, 唔痕唔痛, 用乾紙巾印走佢就OK, 完全唔需要特登去唧佢!

- 不需要因為有瘻管而避免游泳!! 當然, 我唔係醫生, 唔敢百份百否定游水會增加發炎機會呢個說法, 但歸根到底發炎唔多唔少都係因為唔夠衛生/有細菌引起, 個人覺得都係注意衛生就可以!!! 好似我媽咪唔游水, 一樣會發炎, 根本避無可避亦無得預計! 

- 有瘻管唔一定會發炎!!! 環顧身邊人, 就算有注意衛生都有可能發炎, 簡單講, 發唔發炎係無得預計!! 好似我同我婆, touchwood未發過, 我媽咪就1X, 2X同4X歲都試過發炎, 最後o個次終於割o左一了百了!

- Touchwood真係發炎, 唔好自己處理, 要睇醫生! 我問過我媽咪, 做手術割o左個囊並唔係最痛, 最痛係發緊炎去診所'放濃', 因為成隻耳發炎腫痛, 但又要夾硬唧d濃出o黎, 如果唔係消唔到炎就無得做手術, 呢度先係最麻煩!! 不過都係o個句, 成個過程搵醫生處理, 唔好自己亂o黎!


其實我都有留言問網友發炎點算 (我見佢開得個group, 諗住有d咩心得...), 但對方都係話千萬唔好自己處理, 有事要睇醫生之類...

...um...咁即係成件事同我原本理解完全一樣: 

唔需要特別'護理'耳前瘻管, 注意日常個人衛生就足夠, 發唔發炎根本無得預計無得預防, touchwood發炎搵相關專業醫生處理!!!!

咁...強調係'有病', 要'正視', 找'患者'之類, 係咪有少許誇張, 少許危言慫聽了??!!

或者我講個比喻, 好似大家都有手有腳一樣, touchwood你整親自行處理傷口時衛生唔好, 都會有機會發炎, 咁我無理由話你'有機會發炎'而話你'有病'嘛!!! 同樣道理, 我亦唔會因為自己有手有腳, 而無啦啦日日擔心自己手腳'有機會發炎' 一樣!!!! 就算發炎, 割o左佢就唔會有事, 呢個瘻管唔係cancer唔係咩魔怪, 比起好多疾病痛症, 相信只係好小毛見大毛!!

大家明白嗎? 

希望大家睇完我呢篇後個心會無咁驚無咁醫張!!! 其實真係好小事, 擔心都擔心唔o黎嘛, 放鬆d, 唔需要將未出現o既問題放大!


最後, 分享我2008年一篇blog, 內容正正關於'耳前瘻管', 可惜內文o既news link已經失效, 只係得番個header : 原來我係“世上最常見又最鮮為人知的畸形”!!

Wikipedia解釋簡而精, 有時d o野唔使諗得太複雜, 係咪? 耳前瘻管 wikipedia

4 則留言:

  1. 耶~我真係見識淺薄,完全未聽過耳前瘻管呢個名詞,我淨係知我都有呢個窿啊…咁多年都冇理過佢,冇特別用咩清潔,照常游水…你話發炎的話要做手術咁嚴重?喺耳內做架?

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實我都係2008年睇到篇新聞先知呢個名咋~~~
      咁你個lone有無o野流出o黎o架??
      發炎會好痛, 都會好番, 但之後好易番發 (發炎), 做手術割o左個囊/瘻管係最一了百了o既方法~~

      刪除
    2. 從來都冇試過流野出黎喎, 雖然自己照鏡睇得唔係好清楚...我以為只係一個凹左個窿, 唔知道原來係連住咩囊/瘻管添呀! 咁正常人係冇呢個瘻管丫, 定因為冇個窿, 所以唔會發炎呀?
      D老人家(迷信)仲話因為我媽咪陀住我時做車衣, 成日要攞住支工具桔桔下, 所以我耳仔有個窿...哈哈哈...

      刪除
    3. 我都唔sure正常人有無呢個瘻管呀!! 不過你從來都無o野流出o黎都幾好呀, 唔使怕d分泌清理唔乾淨引發發炎呢!!!

      刪除