2010年7月30日 星期五

Cognitive Science

眨o下畢o左業6年喇, 我所讀o個個bachelor degree : Cognitive Science亦都己經係09-10呢個學年正式關閉(The development of Cognitive Science)...


其實大家又知唔知咩係Cognitive Science呢??


基本上, 我見十次工, 十次interviewer都會問我呢個問題, 而我亦好樂於回答, 因為我唔介紹o既話, 香港以後都無咩人會再知道有Cognitive Science呢個學科!!!


簡單講“Cognitive science is the study of human mind "。其中包括五門學問:Philosophy、 Psychology、Linguistics、Computer Science 同埋Neuroscience


除computer science以外, 其餘科目都係解構人腦係點樣運作,有o左對人腦o既認識後, 就可以嘗試用computer science o既knowledge, 寫一d program去模擬番人o既思考行為出o黎,如果模擬出o黎o既行為同人o既行為好相似, 咁就可以去驗證呢d 科目o既theory 係咪合理!! 


Computer science o既另一個應用, 就係設計一d能夠照顧人o既behaviour 同需要o既智能機器出o黎!所謂Artificial Intelligence (AI, 人工智能), 就好需要 Cognitive science o既knowledge先可以設計到出o黎!!!


俾個簡單例子,大家成日用o既ATM,其實大家有無諗過點解係先出卡後出錢呢?咁o既設計,其實係因為人去襟錢時target係錢,所以attention會放係$度, 若果ATM出錢先,人就會因為attention放係$度而好容易忙記拎番張卡! 相反,如果我o地係設計ATM時了解到attention呢種人o既心理,先出卡後出錢, 咁人忙記拎卡o既機會就得以大大減低, 使用ATM就方便得多喇!呢方面o既應用, 亦正正係我認為CogSc最有趣o既地方!


當然,除o左應用外,電腦亦可以幫助我o地去了解人啦,如果有日真係有個機械人同人一模一樣,連人都不能分清佢真人定機械人o既時候,咁人對自己腦袋係點運作已經好了解喇!所以電腦亦係一樣令好多Professor咁喜歡CogSc人o既原因,因為我o地識寫電腦program,令research時更方便!












Philosophy

好多深奧o既哲學 問題,好似人o既思想究竟係獨立存在定係只係腦袋運作o既負產物呢?哲學就好似辯論咁,就住一個題目,然後睇o下D出名o既哲學家有乜論點,然後又睇o下另一個點反駁, 都真係幾深奧o架!

Psychology

心理學就係學o下人點解會咁諗o野,人係點樣接收外來o既訊息,好似點解人會睇到不同o既Optical Illusions咁,又會讀o下D出名o既心理學家o既理論,令我對人都了解唔少呢!

Linguistics

所謂Linguistics,就係語言學,而語言學並非學習語言好似日文,法文咁,而係學習人點解同其他動物唔同,識得用語言溝通, 人又係點樣理解語言,點樣溝通o既呢!

Computer Science

講明係電腦嘛,咁緊係要學寫program同algorithm啦!我o地仲會學A.I., 學不同o既Searching Method,寫program去同人捉棋,哈,無錯,就好似好捉嬴唔少棋王o既Deep Blue咁!

Neuroscience

我o地會o係HKU Medicine o個邊上堂o架!讀o既o野近 似Medic同Bio,不過就將學o既o野集中係認識神經系統o既運作,好似d訊息由外界點樣透過神經傳到腦部,經過計算後訊息又點樣傳到身體各部位作出反應!


近來, 我同老公子係度睇緊我舅父俾我o既一部documentary影帶 BrainStory, 加上最近明珠台連續三個星期播放關於睡眠o既documentary, 當中內容都勾起我唔少前讀cognitive science / psychology o既回憶, 老公子亦好似對呢方面好有興趣, 而我亦憑我o既記憶解釋一番, 真係好懷念cognitive science呢!!!



不過, 有趣還有趣, 現實歸現實, 大家睇完以上介紹, 相信都知道香港呢個搵錢至上o既社會根本就無咩工種係需要有cognitive science knowledge o既人, 如果要搵工, 想信要去到外國o既research center先得(好似蘋果iphone呢d, user interface極user friendly, 當中做左幾多human behavior o既research可想而知, 但呢d咁揼本o既research, 真係至有美國MIT呢d大型research center先會做得到!!!)...所以畢業後, 我o地為數30人o既同班同學,可以話個個都投身唔同職業, 基本上, 除繼續進修做research o既同學外, 大家都未能真正學以致用!!!


...而我, 最終亦憑呢少少o既computer science programming knowledge投身o左I.T.行業...呢個又係另一個故事喇...


雖然, cognitive science並未為我畢業後就業帶o黎清晰o既目標 (事實上, 呢個可能都係令佢畢業生就業前景同收生成績每況愈下, 而最終被香港大學cut o左o既重要原因), 但我依然無後悔揀o左呢科咁有趣o既科目(其實, 我知道我全班30個同學仔都好鍾意呢一科!!!)!!!


至少, 我覺得自己讀完呢科後, 因為當中五門學問所需要o既思考模式而令我變得思考上更靈活, 比其他人分析事情時考慮得更全面, 對自己或其他人o既行為更了解呢!!! 


p.s. 以上內容(細字)其實係我以前個個人網頁入面o既(由於yahoo geocities結o左頁, 我個靚靚homepage就咁無o左, 等我遲d又介紹下我呢個陳年homepage先!!!)


5 則留言:

  1. 你呢科好有趣呀!!!!!
    [版主回覆08/01/2010 19:54:00]係呀, 真係幾有趣o架, 所以有d書我keep到而家仲未掉!!!haha

    回覆刪除
  2. 記得當年cog sci係數一數二難入的科, 收生成績極高! 我諗以現今香港咁commercial 的環境都好難再出現呢種科目了...... (反而business同finance就要幾多有幾多)
    [版主回覆08/01/2010 19:59:00]係呀!!不過之後d收生成績真係每況愈下喇...總之, 而家cognitive science o係香港己經成為歷史喇...

    回覆刪除
  3. 喚起我地多年前一齊上堂的回億..
    [版主回覆08/01/2010 20:00:00]yup~~, 我都有同感...眨o下眼咁就畢業6年喇!!!

    回覆刪除
  4. wa! 識0左你咁耐, 原來你讀0個d 野係咁特別0家~ 真係有d似人地外國0個d 大型研究所0個d research 呀!
    你讀呢科令我諗返起近排我睇木村0個套 <Mr.Brain>, 佢都有講到少少人腦同行為既關係~ 你有冇睇過呀??
    [版主回覆08/03/2010 11:06:00]係呀, 可能人對人腦所知o既唔多, 所以特別有趣!!我無睇過Mr. Brain呀, 呢排都無咩睇日韓劇LU!!!

    回覆刪除
  5. 下..原來COG Science已經摺左啦... 我覺得好可惜worrr btw我想問下...果時讀cog係咪要science stream先考到ga??? 我social science 2004畢業ga, 唔知我地係campus有無擦身而過哩~hehe
    [版主回覆01/02/2011 22:26:00]唔係o架, 文學都揀得o架, 但讀過science應該會對當中某d科易掌握d, 好似computer science, statistics 同nueroscience!!!
    haha, 原來大家都係同屆畢業, 仲要同一個faculty呢!!! :)

    回覆刪除