2015年7月30日 星期四

為何我想/敢生3個?

俾條簡易數學題俾大家:

Simple Calculation!

無錯, 我要生第3個小朋友喇!!

其實, 我一直有生3個打算, 生完細佬適應o左1湊2, 再等埋家姐番學, 覺得係時候了!!


為何我想生3個?

o係fb公佈喜訊後, 好開心收到唔少朋友留言祝福, 真係好多謝大家

或者呢個年代, 有人願意生3個小朋友真係少數吧, 除o左相熟o既朋友知道我一直想生3個外, 其他朋友知道後第一個反應多數都係: 勁, 你好犀利呀!

真係犀利嗎? 或者係, 又或者唔係吧! 其實睇番自己朋輩, 有唔少都係3兄弟姊妹一齊長大, 唔講其他, 就講我媽咪, 生o左我之後年半就生對龍鳳胎, 一次過湊3個唔係比我還犀利嗎? 所以我成日覺得, 現今社會物資豐富, 我輩比上輩已經有更多人幫助 (如有長輩或請工人), 無理由我輩會比上輩退步呢!

另外, 當中有朋友問: 

- 人都係有重複自己嘅傾向?
- 好奇想訪問下點解想生3個?唔4 個/2 個?

係喎, 一直以o黎我都係簡簡單單以一句 '3個小朋友熱鬧d' 交代點解想生3個就算! 但一句 '熱鬧d' 真係足以令我肩負起將3個生命帶到世上, 一世照顧佢o地, 愛護佢o地o既責任嗎? 

可能, 上面第一個問題正好亦係我生3個o既最大原因!!! 

無錯, 我本身都係3兄弟姊妹, 所以由細到大我好清楚3兄弟姊妹一齊成長、一齊學習、一齊吵鬧究竟係幾咁開心熱鬧, 亦因為咁, 由細到大我都認為要生小朋友, 生2個或以上係基本同必然



咁點解係3個, 唔係2個? 

2個對口對面, 互動唔及3個一齊多同複雜, 所謂3個女人一個墟嘛!!! 所以3個小朋友基本上都係一個'小社會', 所有社交互動, 好似如何爭取認同者互相結盟排除異己、如何為自己爭取資源、如何分配或共享資源、如何互相扶持等等等等, 所有將來投身社會所面對o既生存技巧, 通通自細就無師自通!! 有時我會覺得, 面對住現今新一代自我中心得緊要o既港童, 呢d生存技巧比起盲目追求分數更能令小朋友贏在人生起跑線呢!!!

咁點解唔再生多d, 生夠4個5個?

坦白講, 如果唔使再佗, 又有個免費兼唔使住o係我屋企o既工人, 咁我或者會想生多d, 聽o下家計會最新建議最理想生4個o既呼籲..可惜, 呢d都係幻想, o係衡量過自己無工人無長輩長期幫助下, 我諗1湊3真係我o既能力極限喇!!! (唔怕話俾大家知, 其實我都曾幻想過今胎打孖上(我細佬妹係龍鳳胎), 不過既可惜又好彩, 我無我媽咪咁好福份可以懷孖胎喇!

我和我的龍鳳胎弟妹!



生3個的現實考慮

理想還理想, 基本上係人都知生3個係 '熱鬧d、開心d', 但現今社會大多數人生小朋友都係1個起2個止, 可想而知生3個, 還要有很多現實環境o既顧慮: 生理問題、資源分配問題、經濟考慮、同湊小朋友o既人手考慮!

至於我...

可幸, 我對'Less is More'育兒理念一向有自己睇法, 以上顧慮在我角度, 其實都非不可解決...

1. 生理問題! 因健康問題而無法生育真的很可惜同無奈, 但如果係因為遲結婚遲生育, 生第一胎時已經接近高齡, 咁到第二、三個, 身體機能自然不及年輕時, 不論能否成功懷孕、佗或湊, 都要面對不少問題同困難 (妊娠糖尿、高血壓、及湊小朋友時體力不足等), 力不從心!! 

所以, 有心想生多幾個, 就要及早計劃! 其實我生第一胎時亦已經20尾了, o係醫學角度都唔算年輕, 但比起唔少同輩, 又早o左幾年, 就算而家佗第3胎, 都仲同高齡有d距離, 所以touchwood由懷孕、佗或湊都未遇到太大問題, 少點顧慮!! '有仔襯嫩生'呢句老生常談總有其道理, 正如家計會最新出o既廣告咁, 透過跟另一半及早計劃, 高齡問題相信係可以避免o既, 到時就真係想生多幾個都無問題了! 

haha, 睇番佗住Koey 32周幾o既相, 真係算幾青春o架!!! :p


2. 資源分配問題! '唔想分簿對小朋友o既愛/時間/資源', 呢個都算係我曾聽過拒絕為小朋友添細佬妹最普遍o既理由! 的確, o係有限o既時間同金錢下, 每多一個小朋友, 每個小朋友從父母中平均所得到o既時間同金錢就會比之前減少!

不過, 所謂'Less is More', 雖然'從父母'中得到o既時間同金錢少o左, 但其實同一時間, 小朋友從'兄弟姊妹'中所得到o既時間又會增加! 當然, 從兄弟姊妹中得到o既唔會係金錢, 而係更加珍貴、千金難買o既資源: 手足之情! 互相扶持、守望相助、共同分享、同步成長...呢d都係父母用幾多時間同金錢都俾唔到小朋友o既!!! 所以, o係我心目中, 小朋友有兄弟姊妹後, 其實所得到o既要俾失去o既多!!

愛呢? 呢點比較抽象, 可能真係要為人父母, 甚至係多於一名小孩o既父母, 先可以理解同明白!!! 愛, 係無形同抽象o既, 根本唔可以用任何量詞去計算愛o既多少, 所以亦唔會有'被分簿'o既可能!! 每一名小孩, 都係自己懷胎10月所生, 每多一名小孩, 就多一份愛!! 父母愛剛出生o既弟妹, 但同時間, 亦會同以往一樣咁愛兄姊! 相反, 兄姊仲會得到多一份愛: 兄弟姊妹之間o既愛! 

很肉麻吧? 但呢d都係我成為2名小孩o既媽媽後所感受到o既!! 其實唔止小朋友, 企番o係父母角度, 每多一名小孩, 父母從小孩中所得到o既愛都會多一份! 亦即係話, o黎緊細細B出世, 我就會得到三份愛, 點計, 我都認為自己得到o既將會更多、更幸福呢!

媽媽對小孩o既愛, 只能用心感受, 係無法衡量同比較o既!


3. 經濟考慮! 若多添一名小孩會令屋企經濟有負擔, 連基本衣食都出現困難, 那當然就苦了自己苦了小孩! 就算即時經濟未有困難, 衣食住行起雙或三倍都沒有問題, o係今時今日養小孩要'400萬'o既觀念下, 將來讀書、興趣班等唔少人眼中o既'基本'消費就要變成2倍甚至3倍, 養多個小朋友o既經濟壓力便應運而生!

不過, o係我認知當中, 用'400萬'培養出o黎o既, 未必包括上文我提到, 小朋友從兄弟姊妹日常相處中所學到o既社交技巧, 品德培養、禮貌、EQ等等等等, 有好多比學業分數更重要o既人生態度, 都非'400萬'所能買回來!!  所以, 我深信, 用少於'400萬'養的小孩, 未必就比用多於'400萬'養的小孩差

所謂 '窮有窮養, 富有富養' 甚至 '天生天養', 俾唔起私立學校, 可以搵優質o既學券學校; 俾唔起興趣班, 可以帶小朋友去多點公園同圖書館; 只要父母用心培養、以身作側, 我就唔相信養育小朋友真要'400萬'咁多, 所以, '400萬' x 3 呢個數字, 我同老公子都無視為壓力呢!!

私家醫院能順產、政府醫院都能順產!
只要媽咪花o既氣力一樣, 住院費用就算相差幾百倍, 小朋友都可以順利出世, 係咪?


4. 湊小朋友的人手考慮! 現今太多雙職父母, 父母無法分身照顧子女實在無奈, 所以平日照顧小朋友日常起居o既重任就交到老人家 (我甚至聽過唔少將小朋友長期寄居長輩家中, 只在周末接回家o既'周末父母'! )或工人手中!! 可是, 老人家力氣有限, 照顧多於一名小孩的確太過辛苦! 請工人嗎? 人揀你你揀人, 聽聞現今唔少工人都拒絕到需要照顧多於一名小孩的家庭工作, 所以現今不難見到一個家庭請2名工人湊2名小孩o既景像, 但請2名工人並非人人負擔得起, 就算請得起, 都未必有地方容納2名工人住, 問題又輾轉去到居住問題, 亦即係經濟考慮了!

坦白講, 除非在職父母願意轉做全職父母, 否則湊小朋友o既人手考慮真係相當難解決!! 可幸, 我信Less is More, 決定做全職媽媽, 所以我無需面對呢個人手考慮! 無錯, 要一湊三的確唔容易, 但根據 '我做全職媽媽的信念: Less (收入) is More (經濟效益)!!!' 內o既計算, 我1湊3將會為成個家庭帶來再多一倍經濟效益, 辛苦少少都值o既!

1湊2靠1對手, 1湊3都係靠同1對手, 唔知到時又係點o既一番景像呢?



家人支持就係我強心針!

好了, 問題都解決了?! 仲未呀, 老公子, Koey & Kobe點諗呢?

或者我呢4年o既全職媽咪表現都合格吧, 老公子對我1湊3都有信心, 加上大家對上文提到o既各種問題睇法一致, 所以老公子都好支持生3個小孩呢個決定 (湊o個個唔係佢, 又唔使佢多使錢請工人, 多個人熱鬧d又點會say no 呢? :p)! 

好喇, 得到老公子o既支持基本上就可以行動喇, 但我又點可以唔顧一下Koey 同Kobe o既睇法呢? 於是, o係未行動之前幾個月, 我已經開始試探Koey同 Kobe, 睇o下佢o地對多多一個細佬/妹有咩反應!!

我: 而家有個細佬啦, 你成日同佢玩咁開心, 如果我再生多個細佬或妹妹, 好唔好呀?
Koey: 好呀! (答得好爽快!)
我: 咁你鍾意弟弟定妹妹呀?
Koey: 妹妹 (怕怕醜醜咁講!)
我: 細佬呢? 生多個BB好唔好呀?
Kobe: 好! (我硬係覺得佢唔係太知我問乜!)
我: 弟弟定妹妹好呀?
Kobe: 妹妹 (明顯地係跟家姐口水尾講!)

問過幾次, Koey 同Kobe反應都好正面, 我都有d喜出望外, 特別係Koey, 始終佢經歷過多o左個細佬o既轉變, 當時都有d情緒反應嘛...真係估唔到佢會咁爽快答'好'呢, 睇o黎佢都好鍾意細佬, 知道生多個又多個伴一齊玩會開心d呢!

好喇, 我生命中最重要o既3個人都大表支持, 就好似幫我打o左支強心針一樣, 對生3個再無猶疑了!

Koey & Kobe正幫我肚皮打強心針嗎?


1湊3, 無有怕!

終於, 4月Kobe生日當日發現o左細細B o既存在, 眨o下眼而家已經快5個月了! 1湊3 o既日子仲有5個月左右就到, 不過今次並無上次細佬出世咁緊張!

點解1湊3都無有怕? 

1. 經歷過細佬出世o既轉變吧, 當時Koey都只係有點情緒反應而無呷醋, 今次佢積極表示想要多個'妹妹', 咁應該更加唔會呷醋啦!!

2. Koey & Kobe而家亦好習慣互相爭吵/互相分享o既日子, Kobe更係一出世就有人同佢爭寵爭玩具爭注意, 再多多個細細B一齊爭寵, 相信都唔會太大分別吧?!

3. Koey & Kobe而家成日一齊玩唔使我理, 相信我忙於照顧細細B時, 佢o地都可以好似而家咁自己玩唔會被悶親, 咁我就可以專心湊細細B喇!

4. 細細B出世時Koey4歲半大個囡, 加上細細B未出世佢已經成日同我講要幫手照顧細細B,  睇o黎佢將會有足夠能力幫我愛鍚同照顧細細B呢!

5. 細細B出世時Kobe2歲半, 比Koey 做家姐時大, 應該更明白事理, 加上男仔天生性格大方d, 爭風呷醋機會都唔高呢!

6. 第3個B了, 湊B經驗都算'豐富', 餵人奶成功率又應該算高, 煮飯洗碗等家務又唔會因為多個B而增多! 係洗衫要密d, 出街換衫沖涼要處理多個B耐少少o者, Overall功夫不比之前多 (因為之前已經夠晒多了!! :p), 適應應該唔太難吧!

所以我對我1湊3 o既日子絕對有信心!! 加上有老公子, Koey & Kobe, 仲有家人、朋友o既支持同鼓勵, 我相信我一定做得到!!! YEAH!!!

4 則留言:

  1. 一個湊三個(或更多)其實在外國頗為普遍,我見過左右手各拖一個,背部咩一個。你得嘅,加油!

    回覆刪除
  2. 再次恭喜你呀Feon!! 又要諗返個"Ko"字頭既名喎~~
    祝你地一家五口永遠都開心幸福!!

    回覆刪除
    回覆
    1. 多謝你呀Carman!!! 係呀, 之前Koey Kobe改剩得個男仔名(Kolin), 真係要諗下'Ko'字頭有咩女仔名呢!!

      刪除