2006年5月23日 星期二

Career Path續篇1-正傳

(續前傳)

終於等到interview喇,頭一個鐘係填表及written test,份written test應該做得麻麻o地吧!!!!及後大半小時,HR小姐就同我以英語進行interview,英文說話能力我向來不足,都窒得好勁o下...不過我有信心其後的普通話應該可以為我的英文補番d分吧...!!!!由於尋晚睇到mini Person迷你人給我的寶貴意見,最後我把握了機會問了很多有關工作詳情o既問題,可能detail到HR招架不住吧...當然亦可能佢感到我對呢份工非常有誠意,所以佢即時安排我到位於附近大廈的office與manager進行更詳細o既2nd interview!!一in,就in o左接近兩小時,原來認真上來,見工的時間過得咁快!!!!份工大約係咁:

我apply o既職位原本係Assistant Technical Analyst,但原來公司覺得我background更適合佢o地正打算新請的職位,於是安排我面試,了解我對這新職位有否興趣!!我原先申請的職位比較technical,有點貼近我第二份工,即要寫一份functional specification給programmer, 興趣我依然有,但公司似乎覺得我computer background不太足夠及全面,所以如果我要堅持申請,我獲取錄的機會未必太高!!!至於新職位,其實比較少technical的東西,反而著重更前期的工作,好似business analysis及research,然後base on搵到o既資料design 一d I.T Solution,佢o地認為我曾做marketing,亦認為我的undergrad及master study對此職位有幫助!!而我自己就認為呢個係一個大挑戰,因為此職位講求business sense(此sense似乎有別平時講求賺錢,講求budget的那種,所以我唔討厭),呢方面我一向較弱(可以話無乜...),我有少少膽心自己能力足唔足夠!!!但另一方面,我深知analysis呢一part其實係成個design最重要一個範圍,呢點連我final project個supervisor亦有忠告過我,提醒我多注意及著重,不要只停留在technical 的層次,所以我覺得呢個新職位對我個人發展應該很有幫助!!!!!

我對此工興趣極大,但...問題來了,manager同我講新職位的job ad今日先post上網,由於可能還有更多人apply,所以要有進一步消息,最快要兩星期,甚至更耐...但我手頭上的offer卻急著要我下決定!!!今日我interview完後打去我有offer的公司,要求人工可否稍作調整,理由是我有另一間公司很有機會給我offer而對方待遇更好,結果HR認為我應當面同第二次見面的manager相討,所以安排聽日再見面,唉...聽朝要用心預備很多問題及excuse了!!!事實上此offer已經變為水泡了,但個水泡迫我快下決定,認真煩,怪只怪我要求加薪唔應該以有第二個Offer為excuse,扮晒自己二揀一都揀水泡,到時抱棄水泡,只會令我變得"無信用",處事唔成熟...而且,由於我未必有今日的offer,我始終可能要長期攬住呢個水泡,我聽日真係要打醒十二分精神,唔可以令對方對我印像變差...唉...進退兩難,help...

兩點interview,七點多才回到家,很累...連呢篇日記都打到一點...好誇,聽日仲要prepare interview,估唔到放假都可以咁忙...要訓番覺好先得!!!

P.S.我想特別鳴謝mini Person迷你人, 無佢o既提議及忠告,我今日未必識把握機會問咁多問題,你的見解真的對我很有幫助,多謝你呢!!!


5 則留言:

  1. 希望你今日in份工會成功!! 我覺得呢份較好

    回覆刪除
  2. 係 ga, 如果雙方都有誠意, 一個 interview 至少 3 小時都唔出奇!

    回覆刪除
  3. 教你一個方法, 寫個 email 多謝佢o地今日抽時間 interview 你, 並且表示你對職務的熱誠及興趣. 我曾經試過申請一份海外的工作, 當時我身在英國, 僱主在台灣的, 他們找了半年也沒有合適人選出現, 所以想約我盡快到台灣面試, 可是由英國到台灣, 機票太貴了, 我當時還要待幾個月後, 才回香港. 我看了那公司的網站, 得知他們的公司背景, 文化, 價值觀, 未來發展方針, etc. 於是我在他們網上找到 job interview 的 FAQ, 也到其他網站參考面試的常見問題, 再因應我對這職位的了解, 增加有利表達我的長處的問題, 在一天內, 我寫了一篇 30,000 字的文章 (是英文, 因為應邀職位需要良好英語寫作技巧). 於是對方感到很 impressive, 在短短一天內, 寫了這麼多跟申請相關的資訊, 所以最後我不用到台灣面試, 他們也給我 offer. 如果你最想得到的是這個 job opportunity, 你可以考慮參考這方法, 並告知已有另一個 offer (即使未有其他 offer, 也不妨說有, 否則很難令對方有動力幫你及早跟進的), 如可行的話, 要禮貌一點, 表示你想知道有關你的 job application 的最早的通知日期. 別忘了問他們, 如有任何問題, 最佳的 contact person 的 email address 及 telephone number.

    回覆刪除
  4. 其實做 business analyst 都可以用得著 usability 的. 因為作為 business analyst, 你亦可以將自己看成 user analyst, 分析 user requirements 及 target user 的 profile, 再為公司 / 客戶設計合乎佢o地要求的 product. 至於 business sense 方面, 我都冇乜, 唯有靠時間慢慢浸出來. 我新o既工作, 跟以往工作相比, 就係多好多 business 方面o既o野學了.  

    回覆刪除
  5. 我今晚會打一個thank you email 俾呢間公司,並會attach我修改好的功課俾對方參考,當然亦會提及我有offer的大約情況啦,希望佢o地盡快再同我聯絡啦!!!! 對對,我正正知道business analyst係usability analyst一種呢(雖然與我Interview的manager成日誤解我說o既usability design為interface design...我償試解釋及改變佢對usability deisgn o既既有觀念,但不太成功...我要求send份功課俾佢做reference目的係想佢明白我以前學的也包括business analysis),而我Final project的supervisor亦曾指出我問題是太著重technical(如interface design)而忽略於usability design中最有價值o既analysis部份,著我要取得雙方平衡才對我將來有利呢!! 所以,我認為你可以視Assistant to CEO一職為你了解相關business o既開始,作為technical writer/usability designer,進行solution design前,對行業o既認識/research必需要透徹才能有效對症下藥呢!!

    回覆刪除